Försäljningsvillkor
Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på info@firmafanfar.se
1. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när firmafanfar.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av firmafanfar.se Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. firmafanfar.se har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och firmafanfar.se måste kunna fastställa kundens bostadsadress.
Efter lagd beställning skickas ett mail ut om en recension av produkterna samt köpupplevelse i webbutiken.
2. Priser
I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som firmafanfar.se inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.
3. Frakt
Inom Sverige tillkommer en fast fraktsumma på 69:- inkl moms.
För transport utanför Sverige tillkommer en fast fraktsumma på 150:-
4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor
4.1 Faktura (endast inom Sverige)
Avgiften för att betala mot faktura är 29 kronor. Vi använder Klarna för faktura och du hittar deras villkor här: https://www.klarna.com/se/villkor/
Betalningsvillkor: Vid fakturabetalning gäller 14 dagar från det att varan skickats. Det är Klarnas betalningsvillkor som gäller och du hittar dem här: https://www.klarna.com/se/villkor/
4.2 Kortbetalning
Betalning kan ske via bank- betal- eller kreditkort som är kopplade till Visa eller MasterCard. Vänligen observera att leveransmottagarens namn och adress måste överensstämma med kort/kontoinnehavarens namn och adress. Firma Fanfar AB tar inte ut några extra avgifter för kortbetalningar. Vi använder oss av säkerhetsstandard framtagen av VISA och MasterCard för betalningar över internet. Överföringar sker med säker SSL kryptering. Det innebär att ingen obehörig kan se dina personuppgifter.
4.3 Direktbetalning via internetbank.
Betalning via banken sker genom Klarna. Läs mer om Klarna här: https://www.klarna.com/se/villkor/
5. Leveranser
Beställningar som görs före klockan 16.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-2 dagar inom Sverige.
För leveranser utanför Sverige ca 3-7 vardagar.
Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av DHL till utlämningsställe.
6. Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.
7. Transport
Firmafanfar.se ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.
8. Transportskada
Viktigt!
Var noga med att kontrollera varorna för eventuella skador när du tar emot leveransen. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats på din fraktsedel ifrån fraktbolaget i samband med kvittens, be chauffören eller ditt utlämningsställe notera skadan och signera.
Om du skulle upptäcka dolda fel/transportskador efter att du öppnat förpackning/emballage, meddela detta snarast.
Vid alla transportskador kontakta info@firmafanfar.se och bifoga i mail tydliga bilder på skadan och eventuellt skadat emballage och uppge i mail ditt ordernummer.
Skadad vara får ej slängas, vi skickar en fraktsedel för retur av reklamation.
För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Om transporten lämnas ut utan påskrift, med fullmakt, kan transporten inte reklameras.
9. Ångerrätt och öppet köp
Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten på 99:- (199:- utanför Sverige), denna summa debiteras på Klarnas huvudorder när returen är kontrollerad av Firma Fanfar.
Endast varor krediteras, ej fraktavgifter.
För att göra en retur, skicka ett mail till info@firmafanfar.se, en fraktsedel tilldelas sen för returen till DHL Servicepoint.
10. Reklamationer
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss via e-post info@firmafanfar.se innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen.
Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.
11. Återbetalningar
Återbetalning sker genom angivet betalsätt. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.
12. Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.
13. Skydd av personuppgifter
I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice (gärna på e-post info@firmafanfar.se). Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.
14. Ej uthämtat paket
Paket ska hämtas ut inom 13 dagar på Servicepoint.
Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
Om paketet skickas med Hemleverans-Servicepoint kvällstid och leverans uteblir gäller samma villkor som Servicepoint ombud.
Paketet måste hämtas ut i box inom 5 dagar innan det går i retur.
Vid ej uthämtat paket debiteras 199:- på huvudordern från Klarna.
15. Force Majeur
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/